Inițierea procesului de evaluare a Serviciilor de îngrijire alternativă și a activității acestora desfășurate în anul 2022
Direcția Îngrijire Alternativă și Adopție din cadrul Direcției generale pentru protecția drepturilor copilului a inițiat la data de 27 februarie 2023 procesul de evaluare a Serviciilor de îngrijire alternativă și a activității acestora desfășurate în anul 2022.
Pe parcursul perioadei 27 februarie 2023 – 10 martie 2023, specialiștii au vizitat:
⇒ Centrul de plasament pentru copiii separați de părinți ,,Lumina”
⇒ Serviciul social Casa comunitară pentru copii cu dizabilități severe
⇒ Centrul pentru Copilărie, Adolescență și Familie
⇒ Centrul municipal de plasament și reabilitare a copiilor de vârstă fragedă, evaluând următoarele servicii:
∴ Serviciul cuplu mamă-copil
∴ Serviciul de urgență
∴ Serviciul de plasament
În cadrul evaluării sunt propuse următoarele criterii:
- Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului
- Procesele operaționale ale Serviciului
- Planul strategic 2022-2025 al Serviciului
- Acorduri de colaborare
- Rapoartele Serviciului
- Acte normative ce reglementează activitatea Serviciului
- Acreditarea Serviciului
- Politica de protecție a copiilor/dosarele copiilor
- Calitatea alimentației copiilor
- Cartea vieții copiilor/activitățile și orientarea profesională a copiilor
- Supervizarea angajaților/dosarele angajaților
- Registrele de evidență
- Reclamații/plângeri
- Mediul intern al Serviciului/Centrului
Acțiunea de evaluare este realizată în baza Ordinului nr. 25 din 23.02.2023, cu privire la evaluarea activității Serviciilor de îngrijire alternativă, puteți consulta anexa de mai jos:
Comisia de evaluare a Direcției generale pentru protecția drepturilor copilului, este compusă din:
- doamna Irina Calestru, șef adjunct-interimar al Direcției,
- doamna Olga Zaharia, șef Direcție Îngrijire Alternativă și Adopție
- doamna Vera Pșeneac, șef secție monitorizare, evaluare, planificare strategică și managementul calității,
- doamna Veronica Sitaru, șef Direcție resurse umane
- doamna Ana Cușnir, specialist principal în problemele tutelei/curatelei
- doamna Ecaterina Șevcenco, șef Direcție evidență contabilă
- doamna Cristina Vlad, specialist principal
- doamna Dina Baban, specialist principal în plasament planificat servicii 0-7 ani
- doamna Ina Mîndîcanu, specialist principal în plasament planificat servicii 7-17 ani
- doamna Nina Leu, specialist principal în plasament planificat de tip familial
- doamna Rodica Bocșanean, specialist principal îngrijire și monitorizare post-plasament