Activitatea Complexului de servicii sociale pentru copii în situații de stradă, discutată într-o ședință de lucru cu viceprimarul de ramură, Angela Cutasevici
La data de 14.04.2021, în cadrul Primăriei municipiului Chișinău a avut loc o ședință de lucru convocată de viceprimarul de ramură, Angela Cutasevici.
În cadrul ședinței, au participat șeful interimar al Direcției generale pentru protecția drepturilor copilului, Sergiu Oceretnîi și managerul Complexului de servicii sociale pentru copii în situații de stradă, Mariana Frunza.
Ședința s-a desfășurat în scopul revizuirii cazurilor copiilor aflați în evidența Complexului, la fel s-a pus în discuții propuneri pentru Planul individual de asistență în vederea situației fiecărui beneficiar în parte.
Participanții ședinței au relatat și despre relațiile intersectoriale cu autoritățile tutelare locale și Inspectoratele de Poliție (sesizări/demersuri).
La finele ședinței, participanții au planificat acțiunile pe parcursul anului, iar managerul Complexului de servicii a raportat desfășurarea raziilor efectuate în municipiul Chișinău și frecvența/vizitele copiilor în complex.
Serviciul Asistență Stradală (SAS) a fost creat în baza Deciziei Consiliului Municipal Chișinău nr. 5/20 din 24 iulie 2018, ca Serviciu din subordinea Direcției generale pentru protecția drepturilor copilului și și-a început activitatea la data de 15 februarie 2019, specializat în prestarea serviciilor de îngrijire, în regim de zi, a copiilor în situație de stradă în vederea (re)integrării sociale și familiale a acestora.
Ulterior, la data de 11.08.2020, în baza Deciziei Consiliul mun. Chișinău nr. 14/3 a fost modificată denumirea serviciului în ”Complexul de servicii sociale pentru copii în situații de stradă”, totodată a fost aprobat Regulamentul privind organizarea și funcționarea Serviciului social Centru de plasament pentru copii separați de părinți din cadrul serviciului vizat.