Tehnici de lucru în activitatea cadrelor didactice – prevenirea și diminuarea arderii profesionale
Astăzi, 29.01.2020, în incinta Direcției municipale pentru protecția drepturilor copilului s-a desfășurat un seminar cu tematica „Tehnici de lucru în activitatea cadrelor didactice – prevenirea și diminuarea arderii profesionale” pentru pedagogii organizatori din Centrele comunitare, psihologi și specialiștii principali în probleme socio-educative și comunitare din cadrul DPDC din sectoare.
Scopul organizării: determinarea surselor declanșatorii şi a căilor de depăşire a sindromului arderii profesionale la cadrele didactice care activează în sistemul de protecție a drepturilor copilului.
Obiective: analiza aspectelor teoretice cu referire la fenomenul arderii profesionale şi stabilirea particularităților ce predispun la arderea profesională; identificarea și stabilirea gradului de afectare din perspectiva cadrelor didactice de sindromul de ardere profesională şi a gradului de influenţă a variabilelor identificate în dezvoltarea sindromului burnout; elaborarea şi propunerea recomandărilor cu privire la prevenirea și diminuarea sindromului arderii profesionale la cadrele didactice din cadrul DMPDC.
În cadrul seminarului s-au abordat următoarele: ce este și cum se dezvoltă sindromul arderii profesionale; care sunt persoanele mai des afectate de acest fenomen; s-au caracterizat cele 3 dimensiuni ale sindromului de extenuare (burnout): epuizarea emoţională, depersonalizarea și reducerea realizărilor personale; au fost identificate cauzele declanșatoare ale arderii profesionale; strategiile manageriale de prevenire și diminuare; strategiile de recuperare; tehnicile și soluțiile de prevenire și combatere a sindromului arderii profesionale.