Ședința de lucru, cu participarea reprezentantului Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii
Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului informează că, la data de 30.05.2022, s-a desfășurat ședința de lucru, cu participarea domnului Sergiu Oceretnîi, șef al DGPDC, doamna Olga Zaharia, șeful Direcției îngrijire, alternativă și adopție din cadrul DGPDC, specialistul principal, Vlad Cristina și reprezentantul Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii.
În cadrul ședinței s-a discutat despre oferirea suportului în organizarea a șase vizite ale specialiștilor Serviciului în cadrul centrelor de plasament pentru copii din municipiul Chișinău, în contextul evenimentelor dedicate Zilei Internaționale a Copiilor, unde se vor desfășura activități de informare despre specificul Serviciului și măsuri educativ-informative despre drepturile copiilor, violență în bază de gen, precum și abuzul asupra minorilor.
Serviciul de asistenţă telefonică gratuită pentru copii este o linie telefonică, care urmărește scopul de a oferi suport în situații de criză și asistența necesară copiilor în cazurile de încălcare a drepturilor lor.
În Moldova, Serviciul de asistenţă telefonică gratuită pentru copii (Telefonul Copilului: 116 111) a fost lansat la 4 iunie 2014.
Telefonul Copilului este gestionat de către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale și implementat de către A.O. ,,CNFACEM’’.
Serviciile sunt prestate gratuit, prin intermediul numărului naţional unic 116 111, atribuit de către Agenţia Naţională pentru Reglementarea în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei a Republicii Moldova.