Ascultarea eficientă
Angajații Serviciului social ,,Asistență personală” din cadrul Direcției generale pentru protecția drepturilor copilului, au participat la un training organizat de psihologul Serviciului, Maxim Plataș, cu tema: ,,Ascultarea eficientă”.
În cadrul trainingu-lui, au fost abordate diverse subiecte ce țin de genericul temei, precum: 10 Pași pentru o ascultare eficientă ( Încetează să vorbești; Creează contextul potrivit vorbitorului; Arată vorbitorului că dorești să îl asculți; Renunță la gesturi care distrag atenția; Pune-te în situația vorbitorului, fii empatic; Fii răbdător; Nu te înfuria; Nu fi dur în dispute și nu te impune ca atotcunoscător; Pune întrebări; Încetează să vorbești.)
„Cei mai mulți dintre noi credem, sincer, că suntem buni ascultători. În consecință, foarte puțini credem că este nevoie să dezvoltăm abilitatea de a asculta. De fapt, a asculta cu adevărat e ceva ce foarte puțini reușim, și asta nu pentru că e foarte greu, ci pentru că nu avem antrenament în a asculta eficient. Dacă e să punem asta în cifre, ne folosim această capacitate cam la 25% din potențial (Scott William, Wright University).”
Ascultarea eficientă constituie o latură de bază a vieţii cotidiene. În actul comunicării, ascultarea eficientă are o importanţă deosebită , a comunica nu înseamnă numai a emite informaţii ci şi a le asculta eficient. Ascultarea eficientă nu este numai un mijloc de culegere a informaţiilor ci şi unul de a stabili relaţii între indivizi sau grupuri şi de a crea un climat satisfăcător între acestia.