DMPDC anunță funcție vacantă în calitate de educator la Centrul de plasament pentru copii separați de părinți ,,Lumina”
Scopul general al funcţiei: Contribuie la realizarea şi respectarea drepturilor copilului în cadrul procesului de reintegrare şi resocializare în familia biologică nucleară sau extinsă.
Sarcinile de bază:
- Integrarea şi adaptarea copilului la specificul Centrului de plasament;
- Familiarizarea copilului cu Copii din Centru;
- Cunoaşterea regimului zilnic din Centru şi obişnuirea copilului cu respectarea lui;
- Cunoaşterea Regulamentului Centrului de Plasament, a cerinţelor şi exigenţelor faţă de conduită atât din interiorul, cât şi din exteriorul Centrului;
- Crearea unui climat afectiv şi moral corespunzător desfăşurării în bune condiţii a activităţilor;
- Ameliorarea crizelor de adaptare la plasament;
- Asigurarea sentimentului de securitate afectivă;
- Prevenirea crizelor afective;
- Facilitarea integrării în colectivul grupului de beneficiari ai Centrului;
- Pregătirea pentru integrarea socială:
- Pregătirea pentru viaţa familială prin:
- Menţinerea sau formarea deprinderilor de a trăi într-o familie armonioasă;
- Menţinerea şi dezvoltarea dragostei pentru fraţi;
- Formarea şi dezvoltarea deprinderilor gospodăreşti;
- Prevenirea prematură de viaţă sexuală
- Formarea capacităţilor de a preveni conflictele interpersonale şi a priceperii de a le rezolva;
Atribuţiile de serviciu:
Răspunde de păstrarea bunurilor materiale care se află în Centru şi îngrijeşte de buna gospodărie, asigură curăţenia şi igienizarea localurilor Unităţii;
- Cunoaşte şi efectuează toate măsurile necesare pentru prevenirea răspândirii condiţiilor de contaminare cu boli infecţioase;
- Participă împreună cu asistenţii sociali din Centru, psihologul şi administraţia la desfăşurarea activităţilor din sistem ;
- Participă la orientarea şi pregătirea pedagogică a copiilor/beneficiarilor din Unitate/Centru în vederea promovării şi susţinerii incluziunii sociale;
- Înregistrează în formularele de vizită şi Registrul de vizită informaţia amplă despre vizitarea copilului şi problemele abordate;
- Răspunde de viaţa, sănătatea fizică şi psihică a copiilor/beneficiarilor Centrului, informând prin notă informativă Administraţia Centrului despre orice modificare intervenită în sănătate şi dezvoltarea afectivă a copilului;
- Pentru situaţii de excepţii, cunoaşte numerele de telefon ale managerului, adjunctului managerului, pompierilor, poliţiei de sector, salvării, medicului de familie de sector;
- Consemnează cu regularitate în Registrul de mesaje toate informaţiile care s-au petrecut în timpul turei;
- Păstrează confidenţialitatea informaţiei privind viaţă intimă a copiilor şi familiilor pe care o obţin în urma exercitării de serviciu, conform Codului Deontologic de Etică Profesională;
Studii: superioare sau medii specializate în domeniul psihopedagogiei speciale;
Experienţă profesională: Preferabil 1 an de experienţă în domeniu
Cunoştinţe: cunoaşterea legităţilor de dezvoltare a copiilor în general şi a copiilor beneficiari ai Centrului în particular, cunoaşterea limbii de stat.
Abilităţi: de planificare şi organizare a activităţii profesionale; de comunicare; negociere şi aplanare a conflictelor; de activitate în echipă; abilităţi PC (Windows,Word) gândire critică, deductivă.
Atitudini/comportamente: Toleranţă şi respect faţă de oameni, responsabilitate şi spirit de activitate în echipă, receptivitate la idei noi şi tendinţă spre perfecţionare profesională, obiectivitate şi loialitate faţă de cetăţeni şi colegii de serviciu.
Depunerea actelor de participare va avea loc la CPC, situat pe str. Soroceanu 73, telefon de contact 022-28-76-74, Ungureanu Mariana, manager; Direcţia municipală pentru protecţia drepturilor copilului, Serviciul resurse umane, situat pe adresa mun. Chişinău, str. A. Vlăhuţă 3, bir. 14, telefon de contact 022-22-60-98, sau prin e-mail la adresa: resurseumane@mail.ru